Dessa villkor gäller för all försäljning och tjänster genom Fix Molin AB, ägaren av webbplatsen Locamundo.com, och kommer att utesluta tillämpningen av alla avvikande allmänna eller specifika villkor eller köpvillkor. Inget undantag eller ändring av dessa försäljningsvillkor ska vara bindande för Fix Molin AB såvida inte dessa skriftligt godkänts av en auktoriserad representant för Fix Molin AB. Tvister gällande denna tjänst ska avgöras av en svensk domstol och ska i första hand handhas av Stockholms tingsrätt.
Pris och betalning
Fix Molin säljer alla produkter och tjänster på Locamundo.com webbplats, och priset visas exklusive svensk moms. Fix Molin AB accepterar betalningar med VISA, Mastercard, American Express och PayPal. I vissa fall efter överenskommelse så kan Fix Molin AB ta emot betalning direkt från din bank eller betalning per faktura.
Vid köp av månadskonton så kommer Locamundo att tillämpa automatisk debitering som betalningsmetod.
När månadskonto hos Locamundo löper ut debiterar Locamundo, det kreditkort eller PayPal-konto som användes när månadskontot senast köptes/ förlängdes.
Vid köp av Locamundo årskonto så kommer Locamundo att tillämpa automatisk debitering som betalningsmetod.
När årsskonto hos Locamundo löper ut debiterar Locamundo, det kreditkort eller PayPal-konto som användes när månadskontot senast köptes/ förlängdes.
Ett meddelande kommer att skickas i god tid innan du debiteras (1 månad) så att du kan vidta åtgärder, till exempel att ändra din betalning eller avbryta ditt konto.
Leverans av tjänst
Leverans av köpta tjänster ska ske utan dröjsmål. Fix Molin kan dock åberopa förseningar som kan bero på tekniska faktorer utanför Fix Molins kontroll. Exempel på detta kan vara problem kopplade till leverantören av internettjänster eller elleverantören. De flesta tjänster som säljs av Fix Molin AB är automatiserade och levereras utan mänsklig inblandning. I de fall som kräver personlig tillsyn garanterar Fix Molin support och tjänster 8-17 + 1 GMT på vardagar. Svenska helgdagar är stängda.
Kund, sökkonton
Kundkonton (KUNDSÖK) säljs utan möjlighet till återbetalning. Undantag är så kallade dubbelköp. Det betyder att kunden av misstag och oavsiktligt har betalat två eller till och med fler gånger. Sådana köp kommer att återbetalas inom 72 timmar på begäran från kunden inom 90 dagar från köpdatumet. Vi kan komma att debitera 3 % av inköpspriset i hanteringsavgifter, som kommer att dras av från återbetalningen.
Scoutkonton och andra uppladdningskonton
Månad och årskonton: (BASIC, BASIC+, PRO och PRO+) säljs utan möjlighet till återbetalning. Undantag är så kallade dubbelköp. Detta innebär att kunden av misstag och oavsiktligt har betalat två gånger eller ännu fler gånger. Sådana köp återbetalas inom 72 timmar på kundens begäran inom 90 dagar från inköpsdatumet. Vi kan ta ut 3% av inköpspriset i behandlingsavgifter, som dras från återbetalningen. Om det inte går att debitera kontoavgifter avbryts kontot automatiskt utan dröjsmål. Kontoinnehavaren kommer att påminnas tre gånger via e-post som skickas till den e-postadress som används vid registreringen för förnyelse av kontot. Därefter kommer Fix Molin AB att radera kontot utan ytterligare påminnelse.
Uppsägningspolicy
Ett konto avslutas från det datum det avslutas och om kontoägaren så önskar. I annat fall avslutas kontot när kontot inte längre betalas eller när kontots löptid har löpt ut. När en kund (KUND-SÖKNING) eller en scout (BASIC, BASIC+, PRO eller PRO+) avslutar ett konto kommer allt material som har lagrats på kontot att raderas av Fix Molin AB (Locamundo). All information på dessa konton anses vara kontoinnehavarens privata egendom tills den raderas. Fix Molin har rätt att radera data utan avisering när ett konto inte betalas längre eller om dess ägare säger upp kontot. Vid uppsägning av kontot kommer inga pengar att återbetalas för den återstående kontotiden.
Användarregler
Användaren av vår tjänst, Locamundo, samtycker till att följa följande regler. Kontoinnehavaren ansvarar för alla bilder och information som laddas upp på kontot. Det är strängt förbjudet att lagra fotografier som du inte äger rättigheterna till eller bilder som innehåller personer som inte har gett sitt samtycke till att vara på Locamundos server. Det är förbjudet att visa bilder online som innehåller texter, logotyper eller vattenstämplar som på något sätt avslöjar ägarens identitet till bilden eller platsen. Kontoinnehavaren samtycker till att inte ladda upp bilder på material som inte kan anses vara filmplatser. Det är förbjudet att ladda upp bilder som kan vara stötande i juridisk mening (svensk lag).
Vidare är det förbjudet att ladda upp bilder som visar pågående brottslighet eller som är kriminella till sin natur. Fix Molin AB får utan förvarning till kontohavaren stickprovskontrollera databasen för att söka efter bilder av kriminell karaktär. Fix Molin AB förbehåller sig rätten att vid misstänkt brottslighet samarbeta med polisen utan att meddela kontohavare. Fix Molin förbehåller sig rätten att stänga ett konto vid misstanke om brott mot dessa regler, i väntan på en utredning. Fix Molin kommer att stänga kontot permanent om det upptäcks att en kontoinnehavare använt sitt konto för kriminella handlingar. Ingen återbetalning av konto kommer att ske i ett sådant fall.
Garantier och tjänster
Fix Molin AB garanterar att Locamundo ska vara i full drift 365 dagar om året, 24 timmar om dygnet. Undantag är planerade tjänsteavbrott som ska meddelas kontoinnehavarna senast sju dagar före nämnda tjänsteavbrott. Garantin gäller för följande villkor” Om stilleståndstiden är mer än två timmar, alla pengar tillbaka på dags-konton. Om driftstoppet är mer än 6 timmar, återbetalas alla pengar även på två-dagarskonton. Om stilleståndstiden är mer än 12 timmar, utöver de situationer som nämnts ovan, kommer Fix Molin AB att lägga till 25 % av den återstående tiden på alla andra kontotyper. Denna tid kommer att läggas till på alla befintliga betalkonton. Alla rapporterade problem kommer att tas om hand av vårt supportteam. Arbetstiden är 8-17 vardagar. Kritiska frågor kommer att behandlas 24/7.
Integritetspolicy
När du beställer en produkt/tjänst kommer du att bli ombedd att fylla i dina personuppgifter. Vid köp godkänner du att denna information kommer att lagras enligt Fix Molins integritetspolicy för att uppfylla vårt avtal till dig som vår kund. Vi samlar in och hanterar personuppgifter endast för att leverera vår tjänst. Vi samlar inte in fler personuppgifter än vad som är nödvändigt för att tillhandahålla tjänsten. Insamlade personuppgifter kommer inte att säljas eller delas med andra spelare än vad som krävs för att leverera denna tjänst. Alla personuppgifter hanteras under GDPR och sparas endast medan kundrelationen behöver det. All lagring utförs i en säker miljö enligt GDPR. All insamlad data är tillgänglig för ändring, vidarebefordran och radering på begäran.
Fix Molin tar inget ansvar för de personuppgifter som lagras av användare av SCOUT- och SEARCH-konton. Det är dessa användares ansvar att se till att tillämpliga GDPR-regler eller regler som kan vara tillämpliga utanför Sverige följs enligt tillämpliga lagar
Ansvar
Genom att ingå detta avtal samtycker du till att Locamundo inte har något ekonomiskt eller juridiskt ansvar för någon skada som kan påverka dig eller ditt företag som användare av produkten Locamundo. Några exempel på detta kan vara förlust av data eller annan information, och felaktig information som leder till felaktiga beslut av kunden och som därefter lett till en ekonomisk eller juridisk skada. Dessutom tar Locamundo inte ansvar för tjänster inom Locamundo som tillhandahålls av tredje part. Exempel på sådana företag kan vara Google Inc., Dropbox, Stripe inc, Mild Media AB, etc
Force majeure
Fix Molin ansvarar inte för prestationsproblem på grund av omständigheter utanför vår kontroll, som direkt eller indirekt förhindrar, hindrar eller omöjliggör produktion, leverans eller frakt tills sådant hinder har avlägsnats (force majeure). Sådana omständigheter ska anses innefatta svårigheter att anskaffa råvaror samt andra svårigheter och störningar, inklusive men inte begränsat till krig, upplopp, arbetskonflikter, pandemier, bränder, översvämningar, stormar, olyckor, bränsle- eller kraftbrist, transportbrist, hinder eller avbrott avseende transporter till sjöss och haverier eller avbrott av något slag vad gäller vår utrustning eller anläggningar, som bedöms nödvändiga för att fullgöra våra avtals åtaganden.